Erfaren Laravelutvecklare med fokus på backend

Hjälp oss att bygga framtidens logistik

Om rollen

Som Laravelutvecklare på Motus Logistikutveckling AB kommer du att vara en nyckelspelare i utvecklingen av ett helt nytt TMS (Transport Management System) som är skräddarsytt för framtidens logistikbehov. Ditt arbete kommer att vara centralt för att bygga robusta och skalbara backend-lösningar som driver vår verksamhet framåt.

Teknikstack

  • Laravel
  • Python
  • Docker
  • Linux
  • PostgreSQL
  • Git
  • RabbitMQ
  • Redis

Ansvar

  • Utveckling och underhåll av avancerade webbapplikationer med Laravel
  • Samarbeta tätt med front-end utvecklare och produktledning för att skapa bästa möjliga användarupplevelser
  • Implementera säkerhets- och dataskyddsprinciper
  • Design och implementering av REST-APIer
  • Skapa och underhålla databasmodeller
  • Kontinuerligt lära sig och integrera nya teknologier, inklusive AI-baserade funktioner för att förbättra applikationsintelligensen
  • Bidra till kontinuerlig förbättring och automatiska tester


Kvalifikationer

  • Flerårig erfarenhet av PHP och Laravel
  • Gedigen erfarenhet av systemutveckling, gärna inom projektform
  • Relevant utbildning inom datavetenskap/datateknik
  • Förståelse för MVC-designmönster och ORM-tekniker
  • Erfarenhet av Vue.js är meriterande
  • Kunskap inom AI och dess tillämpningar inom databehandling och automatisering är starkt meriterande
Ansök nu

Vanliga frågor FAQ

Vilka tjänster finns tillgängliga?

Vi söker för närvarande flera erfarna utvecklare med tex. expertis inom Laravel samt frontend-utvecklare med kunskap i Vue.js.

Hur ser rekryteringsprocessen ut?

Vår rekryteringsprocess består av följande steg:

  1. Ansökan: Skicka in ditt CV och personliga brev via vår rekryteringssida.
  2. Intervju: Om din ansökan matchar våra önskemål, blir du inbjuden till en intervju för att lära känna dig bättre.
  3. Teknisk Utvärdering: En praktisk uppgift eller ett tekniskt test kan ingå för att utvärdera dina färdigheter.
  4. Träffa Teamet: Du får träffa teamet och se hur vi arbetar tillsammans.
  5. Erbjudande: Om allt går bra, kommer vi att ge dig ett anställningserbjudande.
Hur söker jag en tjänst?

Du kan söka en tjänst från Klicka på den tjänst du är intresserad av och följ instruktionerna för att skicka in din ansökan.

Vem äger Motus Logistikutveckling?

Motus Logistikutveckling AB är ett samägt bolag som ägs av Närkefrakt, Märsta Förenade Åkeriföretag och Alwex Logistik, tre ledande aktörer inom logistikbranschen i Sverige.

Vart ligger Motus Logistikutvecklings kontor?

Motus Logistikutveckling har sitt huvudkontor på Pilängsgatan 15 i Örebro, Sverige. Här arbetar vi i moderna lokaler med tillgång till den senaste tekniken. Vi huserar i samma lokaler som Närkefrakts operativa verksamhet som gör att vi en direkt insyn i hur våra lösningar används och kan förbättras.

Vad finns det för förmåner?

Vi erbjuder ett attraktivt förmånspaket som inkluderar:

  • Topputrustad arbetsstation: Högpresterande dator, flera skärmar, mobiltelefon.
  • Uppfinnardagar: Flera dagar per år kan du avsätta för egna projekt och uppfinningar.
  • Kompetensutvecklingstid: Du kan avsätta egen tid varje månad för egen kompetensutveckling.
  • Tjänstepension: Vi följer kollektivavtalet.
  • Förmånscykel: Möjlighet att köpa en cykel, inklusive elcyklar, som förmån.
  • Hälsokontroll: Vi erbjuder alla regelbundna hälsokontroller..
  • Konferens/mässa: Det finns flera olikautvecklarkonferenser varje år där vi försöker välja åtminstone en tex. LaraCon
  • Friskvårdsbidrag: Generöst friskvårdsbidrag
  • Gym: Fri tillgång till vårt gym som vi har i våra lokaler.
  • Daglig frukost: Frukost dukas upp varje morgon.
  • Årliga sociala evenemang: Sommarfest och julmiddag för att fira tillsammans.
  • Lån av personbilssläpkärra: Du får låna företagets personbils-släpkärra för eget bruk.
Vad får jag för utrustning?

Som utvecklare får du ett höj och sänkbart skrivbord, en högpresterande dator (stationär eller bärbar), flera skärmar (i princip obegränsat), valfritt ergonomiskt tangentbord och mus, brusreducerande hörlurar, samt en modern smartphone. Du har även möjlighet att anpassa din arbetsstation med tillbehör som passar dina behov.

Vad är det för anställningsform?

Anställningarna är på heltid och tillsvidare, med sex månaders provanställning för nya medarbetare.

Vad är det för arbetstider?

Vi arbetar med fasta arbetstider måndag till fredag. Vår ordinarie arbetstid är mellan 07:30 och 16:30, med möjlighet till flexibla start- och sluttider inom rimliga gränser.